00:58:20 Nog veel meer details van Grand Theft Auto V | |
Game Informer heeft vanavond maar liefst achttien pagina's aan Grand Theft Auto V-materiaal online gegooid welke je hier kan bekijken. Nu snappen we dat velen tot de luie groep gamers behoort die geen zin hebben om al die tekst te gaan vertalen en ontleden naar het Nederlands, dus hebben we de belangrijkste details voor je op een rijtje gezet. In het Nederlands...
Natuurlijk blijven we berichten over andere belangrijke details van Grand Theft Auto V als hier meer over bekend wordt.
Zoals al eerder bekend gemaakt bevat Grand Theft Auto V de grootste wereld in de geschiedenis van de serie, Los Santos genaamd. Reden voor het centraal stellen van deze stad was dat het team nog niet voelde dat ze klaar waren in San Andreas. Los Angeles en diens omringende gebieden zijn hierbij interessant genoeg, mede door diens gevarieerde omgevingen en diverse onderwerpen. Bij dit laatste valt te denken aan de porno-industrie, immigraties, gesloten gemeenschappen, het contrast tussen de rijken en de daklozen en de regering die bankroet is. De reden dat ze kozen voor één stad, in dit geval Los Angeles, was dat ze liever één stad heel goed willen uitwerken dan meerdere steden slecht. Mede hierdoor zijn er stranden, wijnvelden, een groots omliggende wildernis, de Salton Sea-regionen, een militaire basis en gebergten. Het is zelfs mogelijk om de oceaan te verkennen aan de kustlijn. Drie karakters staan centraal in de game die we allen onder de knoppen krijgen. We spelen hierbij niet eerst vijf missies als de een, vijf missies als de ander en vijf missies om met het laatste karakter mee af te sluiten, in plaats daarvan lopen de missies en daarmee de karakters door elkaar. Het geeft Rockstar tevens de mogelijkheid om ze op diverse punten in de map te plaatsen, waardoor gamers meer van de wereld kunnen ervaren buiten de missies om. Het eerste karakter heet Michael, een gepensioneerde man van begin 40 die vroeger banken beroofde en dan ook over behoorlijk wat geld beschikt. Het is tevens de man wiens voice-over we hoorden in de eerste trailer. Na een deal gemaakt te hebben met de FIB zit hij in een beschermingsprogramma en op persoonlijk vlak haat hij zijn vrouw Amanda (die al zijn geld spendeert) en begrijpt hij zijn twee kinderen Tracy en Jimmy niet. Omdat zijn geld er snel uit gaat en hij zijn nieuwe leven zat is, besluit hij terug te keren naar zijn oude leven. Trevor en Franklin zijn het tweede en derde karakter, echter is over dit tweetal nog maar weinig bekend. Rockstar benadrukt wel dat ieder karakter zijn eigen persoonlijkheid, motivaties en skills heeft. Op het moment dat je deze karakters niet bestuurt, zullen ze hun normale activiteiten vervolgen. Buiten missies om kun je vrij wisselen tussen deze personages. Romantiek speelt hierbij geen rol, volgens de ontwikkelaar past dit niet bij de karakters en ze waren ook niet zeker of het goed zou werken. Geen vriendinnen dus, wel heeft ieder karakter zijn eigen groep vrienden waarmee ze bijvoorbeeld een bank kunnen overvallen of simpel samen zijn. Enkele van deze karakters zijn: - Lamar, een vriend van Franklin die behoorlijk gek is. Hoewel Franklin zelf redelijk serieus is en ambities nastreeft is Lamar meer de gekke versie. - Jimmy is, zoals gezegd, de zoon van Michael. Het is een zeurderig, lui kind dat graag wiet rookt, waarbij hij een aparte relatie heeft met zijn vader. - Ron is de beste vriend van Travor. Hij is paranoïde en leeft in een caravan. - Amanda, de vrouw van Michael, is een sterke persoonlijkheid. Hoewel ze elkaar niet meer uit kunnen staan, delen ze wel een verleden. Hoewel er geen namen werden genoemd, keren enkele bekende gezichten uit Grand Theft Auto IV en Episodes From Liberty City terug. Echter gaat het niet om Niko Bellic. Ze gaan hierbij niet nog verder terug, zo zien we geen personages uit de PlayStation 2-titels, aangezien dit een apart universum is. CJ en / of Tommy Vercetti zullen dus geen opwachting maken. Er zijn ditmaal geen bekende acteurs of actrices om de stemmen in te spreken. Ten eerste had dit te maken met het tijdschema, ten tweede noemt de ontwikkelaar het een voordeel, omdat het lastiger is om een karakter los te zien van de persoon erachter, zeker wanneer dit een bekend iemand is. Wat de karakters samen brengt in het verhaal is simpel: geld. Hoewel ieder karakter zijn volwaardige verhaal kent, zijn er ook missies die ze samen uitvoeren. Gedurende deze missies kun je kiezen welk karakter je bestuurt. In één missie kun je bijvoorbeeld kiezen of je het vliegtuig bestuurt, een sniper rifle ter hand pakt of toch een assault rifle pakt. Een ander voorbeeld is dat je met het ene karakter de kluis in een bank kraakt, om hierna meteen te wisselen naar een tweede karakter die de politie op afstand probeert te houden. Het RPG-stijltje uit San Andreas, waarbij het personage onder andere af kon vallen en in gewicht aan kon komen, is niet langer aanwezig. Volgens de ontwikkelaar is het lastig te implementeren omdat de betere graphics minder vergefelijk zijn hierin, zeker wanneer je het met drie karakters moet doen. Ook de animaties zouden hierop aan moeten sluiten, hetgeen de ontwikkelaar wel getracht heeft, maar uiteindelijk heeft laten varen. Wel is het nog altijd mogelijk om de kleding van de karakters aan te passen. Eén van de kritieken uit voorgaande games was dat er uiteindelijk te weinig gedaan kon worden met het vergaarde geld, er is ditmaal een andere economie die dit moet voorkomen. Het gaat hierbij niet zozeer om het kopen van eigendommen, maar juist van gekke dingen. De mobiele telefoon keert terug, waarbij je deze ook kunt gebruiken om het internet op te gaan. Rockstar Games gaat dus met de tijd mee en brengt smartphones in GTA V. Naast het hoofdverhaal moeten er tevens voldoende activiteiten zijn buiten de missies om. Om ook hier de diverse persoonlijkheden centraal te stellen, kunnen de hobby’s van de karakters verschillende mini-games met zich meebrengen. Per karakter zijn er hierdoor minimaal twee belangrijke mini-game activiteiten, echter is nog onbekend wat voor soort activiteiten dit zullen zijn. Wel is bekend dat enkele van de mini-games yoga, triatlons, Jet Ski, base jumping, tennis en golfen zijn, waarbij er voor de laatstgenoemde een volledige baan is aangelegd in de game. De ontwikkelaar legt hierbij uit dat ze liever minder, zeer goed uitgewerkte mini-games hebben dan meerdere die niet leuk zijn om te spelen. Op deze manier zullen gamers meer tijd investeren in de mini-games die er wel zijn. Random encounters (willekeurige interactieve personen die je op straat tegenkomt) keren terug, maar zijn nu grootser opgezet. De karakters hebben bijvoorbeeld een volledige motion capture gehad en spreken meerdere zinnen, waarbij je ook gesprekken met ze aan kunt gaan. Ook de wereld moet verrassender zijn voor de speler. Als je langs een weg rijdt kun je bijvoorbeeld een lifter oppikken en kijken wat er gebeurt en in de woestijn kun je ineens twee geparkeerde auto’s tegen komen met enkele dode lichamen eromheen. Geldwagens kunnen verder overvallen worden, of je kunt achter een overvaller aan rennen die net een omaatje heeft overvallen om er juist met zijn buit vandoor te gaan. Deze dynamische missies kunnen soms ook dieper gaan door zelf te onderzoeken wat erachter zit. De ‘entertainment binnen de entertainment’, onder andere verwijzend naar de televisieprogramma’s in Grand Theft Auto IV, keren ook met het vijfde deel terug. Het gaat om ‘grappige nieuwe dingen die aardig raar zijn om te doen binnen een game’, maar details werden nog niet gegeven. Het rijden in auto’s is aangepast, de ontwikkelaar vond ze te los van de grond in Grand Theft Auto IV, alsof het een boot was die je bestuurde. Ook elementen als shooting en melee combat zijn aangepast en verbeterd. Er zijn meer vervoersmiddelen dan ooit tevoren, waaronder BMX bikes, mountain bikes, road bikes, dirt bikes, meerdere auto’s en trucks, helikopters, vliegtuigen, ATV’s en Jet Ski’s. We hoeven overigens niet lang te wachten voordat we het luchtruim kunnen verkennen na het starten van de game. Trevor is een voormalig oorlogsveteraan met vliegervaring, waardoor hij direct in kan stappen en op kan stijgen. De Ammu-Nation winkel keert terug. Rockstar is tevreden over de richting waar de multiplayer heen gaat, maar ze vinden het nog niet het moment om hier dieper op in te gaan. Tweet | |
Categorie: Grand Theft Auto V | 511 keer bekeken | Geplaatst door Edbn |
0 reacties | |