16:12:22 Pre-orders Battlefield 3 en Saints Row The Third gaan goed | |
Electronic Arts CFO Eric Brown meldt dat de pre-orders van Battlefield 3 de vorige delen overtreft. De nieuwste Battlefield van DICE zou namelijk nu al 1,25 miljoen keer zijn gepre-orderd. Ook THQ's Saints Row: The Third gaat goed in de pre-orders. De game is al twee keer zoveel gepre-ordered als Saints Row 2 voor diens release.
Succes Battlefield Battlefield 3 was heel succesvol op de Gamescom twee weken geleden en werd zelfs verkozen tot 'Game of the Show'. De cijfers liegen er niet om. Quote: "To date we have about 1.25 million preorders on Battlefield 3, so it's still well ahead of its predecessor title, Battlefield: Bad Company 2, in regards to preorders in the same number of weeks till launch. So it's doing very well," EA zegt dat Battlefiel Bad Company 2 in totaal vijf miljoen stuks op de PC, Xbox 360 en de PlayStation 3 heeft verkocht. Waarschijnlijk omdat de pre-orders nu al zo hoog zijn, verwacht EA dat Battlefield 3 hier overheen gaat. Grote campagne EA plant ook nog een grote campagne rondom Battlefield 3, het marketingbudget zal hoger liggen dan bij een andere grote titel van EA, Star Wars: The Old Republic. Dit zal zijn omdat Battlefield een shooter is en een kortere levensduur heeft dan BioWare's MMORPG. EA gaat ook gebruikmaken van het feit dat Battlefield 3 eerder in de winkels ligt dan Call of Duty: Modern Warfare 3. Quote: "We have a pretty extensive campaign planned for Battlefield 3," he said. "We have the advantage of a two-and-a-half week early launch window versus our competitor [Activision's Call of Duty: Modern Warfare 3], and we intend to use that." Saints Row: The Third
Ook Saints Row: The Third doet het uitstekend in de pre-orders. De game is nu al twee keer zoveel gepre-ordered als Saints Row 2. Deze mededeling kwam van THQ’s financiële bestuurder Paul Pucino tijdens een aandeelhoudersconferentie.
THQ heeft er vertrouwen in dat het vierde kwartaal succesvolle wordt voor het bedrijf. Niet alleen verwacht het bedrijf dat Saints Row: The Third goed gaat verkopen, ook verwacht het extra inkomsten te verkrijgen uit de "robuuste" downloadbare content die het bedrijf voor de game in de planning heeft staan. Eerder heeft THQ aangegeven om minder spellen te gaan ontwikkelen om zo de focus op kwaliteit te leggen. Volgens zijn huidige strategie wil de studio een of twee originele spellen per jaar uitbrengen en als het een succesformule blijkt, volgt iedere twee tot drie jaar een vervolg. Battlefield verschijnt op 27 oktober en Saints Row: The Third mogen we op 15 november verwachten.
Tweet | |
431 keer bekeken | Geplaatst door Edbn |
0 reacties | |