15:49:36 Sony's motion sensor is ironisch volgens Nintendo | |
Nintendo introduceerde eind 2006 met de Nintendo Wii een unieke gameplay ervaring dankzij de motion controller. Sony kwam met een kleinere variant, de SIXAXIS, en Microsoft bleef alleen achter. Twee en half jaar later vonden zowel Microsoft als Sony het nodig om met iets anders te komen en daarom werden Natal en de "Wand" controller geïntroduceerd bij de persconferenties.
Nintendo had tot dusver nog niet echt op deze aankondigingen gereageerd, maar Reggie Fils-Aime heeft inmiddels al wel gesproken en hij vind zowel Microsoft's Natal als de "Wand" van Sony ironisch. Quote: ''We have been very familiar with that technology,” vertelde Fils-Aime “I have personally seen a lot of iterations of similar technology. Our first reaction is that it is ironic that, three or four years ago, the prevailing industry opinion was that prettier pictures or more horsepower were the waves of the future. And now it’s clear from both of our competitors that physical activity in gaming is the wave of the future. “It’s also ironic that, for Nintendo, the future is here. The future is now.''
Nintendo zal nu meer een afwachtende houding gaan opstellen om te bekijken wat de concurrenten maken en wachten een oordeel af alvorens Nintendo zelf naar volgende stappen gaat kijken.
Quote: “When we looked at this technology and other technology, we decided that the best way to drive immersion and precision as well as creating an environment for publishers to flourish was the Wii remote coupled with the nunchuck.''
Reggie Fils-Aime blijft een nette houding opstellen en gaat in tegenstelling tot de andere twee partijen niet met modder gooien. Toch zal Nintendo nu hard aan de bak moeten met vooral de hoogstaande en diepgaande technologie van Microsoft en haar Natal daarnaast speelt de hoge nauwkeurigheid van Sony's "Wand" ook mee. Tweet | |
473 keer bekeken | Geplaatst door Edbn |
0 reacties | |