08:54:11 E3: Spoken in andermans game | |
Doodgaan is niet langer privé. In ieder geval niet als het aan de makers ligt van de PlayStation 3 exclusive ‘Demon’s Souls’, ontwikkeld door Atlus. Op de E3 was een speelbare presentatie van Atlus’ nieuwste creatie, waarin een actiespel werd getoond waarin je de rol speelt van een standaard ridder die zich een pad moet banen door een legio vijanden variërende van andere ridders tot bijvoorbeeld draken.
Zover klinkt dit natuurlijk niet bijzonder, maar erg grappig is dat terwijl je speelt je af en toe spoken ziet die verdacht veel op jezelf lijken. In eerste instantie zou je denken dat dit gewoon een schrikelement in zit en er zit verder ook niet echt een patroon in. Vreemd genoeg zijn dit gewoon andere spelers die het spel eerder hebben gespeeld en die beginnen willekeurig in het spel van andere mensen te spoken. Wat Demon’s Souls precies doet is korte acties van andere spelers in jouw game stoppen. Spelers kunnen ook boodschappen achter laten voor andere spelers (deze zijn wel voorgeprogrammeerd) en kunnen zelfs hun hulp aanbieden aan andere spelers om te worden uitgenodigd voor korte co-op actie. Het meest interessante aan dit gegeven is hoe spelers doodgaan. Waar een speler doodgaat, blijven bloedvlekken achter. Je zult dus vaker bloedvlekken aantreffen bij diepe afgronden of plekken waar gevechten plaatsvinden. Als je op zo een bloedvlek op de juiste knop drukt dan kun je de laatste momenten beleven van de speler en er achterkomen hoe deze aan zijn noodlot kwam. Het doet je bijna terugverlangen naar de goede oude tijd, waar als je faalde, hooguit je vrienden in dezelfde kamer dat zagen. Tweet | |
433 keer bekeken | Geplaatst door Edbn |
0 reacties | |