11:04:49 E3: Nieuwe multiplayer details Bioshock 2 | |
De persconferenties van de drie game-giganten zijn weer geweest, maar de E3 is geenszins afgelopen! Dat blijkt maar weer uit de interessante informatie die we verkregen uit een interview met 2K games.
Read this! … would you kindly? 2K games is, zoals jullie behoren te weten, de mastermind achter het pareltje Bioshock en de vervallen wereld van Rapture. Maar dat doet er niet meer toe, want zij hebben nu ook het vervolg Bioshock 2 in de maak. En wat een klapper belooft dat te worden. En waar we eerder al details vrijgeven over de setting en gameplay in de single player, hebben we nu ook informatie omtrent de multiplayer weten te bemachtigen. De multiplayer volgt interessant genoeg een eigen verhaallijn, losstaand van het single player verhaal. Nog interessanter is dat dit multiplayer verhaal de vorm zal aannemen van een prequel … dat waar de single player een sequel is op de originele Bioshock. Een bijzonder originele aanpak dus van de jongens bij 2K, ze laten daarmee zien dat ze niet van plan zijn alleen op het succes van de eerste Bioshock te teren, maar dat ze ook met het tweede deel van plan zijn om te innoveren en te boeien … iets waar in de media nog wel eens over getwijfeld wordt. De multiplayer demo begint in een apartement die dient als lobby, hierin kun je bovendien ook je character customisen en je stats bekijken. Zoals gezegd speelt de multiplayer zich af voor de gebeurtenissen in de originele Bioshock, we zitten namelijk als “gewone inwoner” midden in de burgeroorlog die Rapture’s ondergang zou betekenen. Interessant is dat je hierbij nog Rapture kan zien in zijn dagen van glorie, iets waar vele mensen op hoopten. Dus in plaats van te horen op audio logs over de burgeroorlog die het glorieuze Rapture deed verkruimelen, kun je nu zelf meewerken aan Rapture’s ondergang! En natuurlijk ga je dit met meerdere mensen doen, want alhoewel de precieze aantallen niet bekend zijn, zul je waarschijnlijk met 10 personen een potje deathmatch of team deathmatch kunnen opstarten! Daarbij zal iedere speler maar twee plasmids kunnen inzetten, hierdoor is ook het kiezen van de juiste plasmids een strategisch spel. Zeker bij Team Deathmatch waar je team hun plasmids goed op elkaar zal moeten afstemmen om de vijand te verslaan, want ook in de multiplayer zullen bepaalde plasmids speciaal op elkaar reageren waardoor vele nieuwe strategieën mogelijk zijn. Ten slotte is er altijd nog de troefkaart van de Big Daddy, want ook deze character zul je kunnen zijn in de multiplayer met alle vanzelfsprekende voordelen van dien. Helaas is de Big Daddy ook veel langzamer dan zijn menselijke (niet duikklok dragende) tegenhangers en is hij bovendien een nogal grote schietschijf, een goede balans dus? Dat zullen we zien als de game eenmaal uitkomt op 3 november. Tweet | |
460 keer bekeken | Geplaatst door Edbn |
0 reacties | |