Main » 2009 » Maart » 22 » Sony vraagt $0,16 per gigabyte bandbreedte
01:31:09
Sony vraagt $0,16 per gigabyte bandbreedte
Sinds oktober vorig jaar moeten ontwikkelaars Sony betalen voor de verbruikte bandbreedte op het PlayStation Network. De bandbreedte kost zo'n $0.16 per gigabyte. Ontwikkelaars betalen dit voor gratis content alleen de eerste 60 dagen nadat een download beschikbaar is gesteld. Bij content waarvoor betaald moet worden ligt dit anders. Daar zit namelijk geen limiet aan en het kan dus zijn dat een ontwikkelaar dit bedrag zal moeten blijven betalen tot de content verwijderd wordt en verwijdering van content komt niet al te vaak voor.

$0.16 klinkt minder dan het werkelijk is. Neem als voorbeeld een demo van één gigabyte die 1.000.000 keer gedownload wordt. Voor deze demo zal de ontwikkelaar $160.000 aan Sony moet betalen. Vele ontwikkelaars zijn hier absoluut niet blij mee.

"Deze verandering heeft ons doen nadenken over de distributie van de gratis content. We kunnen de content namelijk gratis op internet zetten of gebruik maken van Xbox Live. Het is een nieuw ding waarvoor we ons budget in de gaten moeten houden. Het is vervelend. Het is niet leuk," aldus een anonieme bron uit de game industrie in een mail naar MTV Multiplayer Blog.

Sony wilde niet laten weten waarom men deze $0.16 vraagt, maar Patrick Seybold van SCEA is er zeker van dat dit de kwaliteit en kwantiteit van de content niet zal beïnvloeden.

 
483 keer bekeken | Geplaatst door Edbn
0 reacties
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]

Inloggen

@ArmyofRefleX