14:06:47 LittleBigPlanet 2 bevestigd | |
Er gingen al lange tijd veel geruchten, en iedereen vroeg zich af of er nou wel of geen vervolg op LittleBigPlanet zou komen. De pers zei van wel, Sony liet weten dat dit beslist niet het geval is. Nu is het Engelse magazine Gameinformer echter met een aankondiging gekomen en ook Media Molecule laat het volgende op hun Twitter weten:
Quote:
''It's all true! We're excited to say that we are making LittleBigPlanet 2 - Full mega details on Monday :) ''
Maandag zullen we dus veel details kunnen verwachten. Maar er is ook vandaag al een shitload aan details bekend gemaakt, niet alleen over LBP2 maar ook over het eerste deel. Zo worden er nog steeds elke week zo'n 56.000 levels gepubliceerd, zijn er daarom nu al meer dan twee miljoen levels te downloaden en was het oorspronkelijk niet de bedoeling om van LittleBigPlanet een simpele platformgame te maken.
Maar goed, nu over naar het echte werk, de informatie over LittleBigPlanet 2. Je krijgt veel meer mogelijkheden om bijvoorbeeld de door jezelf gemaakte vijanden aan te passen. In plaats van ze een simpel brein te geven, waardoor ze naar links en rechts kunnen bewegen, kun je hun bewegingen en aanvallen nu tot in de puntjes aanpassen. Ook de verhaalmodus is niet meer onderverdeeld in verschillende gebieden, maar in tijdsperiodes. Check de volledige lijst hieronder: - LBP 2 focust zich minder op platform-elementen en wordt meer een platform waarmee je echt games kunt maken. - Fluffy High-Tech: Verschillende high-end technologie gereedschap zoals videomuren worden gemixt met konijntjes en zachte schaapjes. Het wordt een koude, futuristische omgeving die wordt bevolkt door lieve wezens. - Er komt een volledig vernieuwde level creator die niet meer slechts een tool wordt om platformgames te maken. - De verhaalmodus is niet meer onderverdeeld in verschillende gebieden, maar in tijdsperiodes. - Je kunt bijvoorbeeld verschillende games maken, zoals een shooter, racer, puzzelgame, Space Invaders klonen en zelfs een RPG - De levels in de verhaalmodus blijven wel redelijk hetzelfde. Er zijn nog steeds drie dimensies en tot nu toe hebben ze allemaal dezelfde rennen-springen-grijpen platform stijl. - De spelers kunnen zelfs een eigen HUD maken. Bijvoorbeeld een levensbalk bij een vechtgame. - Alle DLC van LBP1 wordt overgezet naar LBP2. Niet alleen niet de elementen (zoals water), maar ook de kostuums. - Een Media Molecule ontwikkelaar heeft een volledig functionerende Command & Conquer kloon gemaakt. - Media Molecule vindt het geweldig dat zoveel levels die door de gebruikers gemaakt werden verwijzingen waren naar klassieke games, maar vond het jammer dat zoveel manipulaties van de creatie-tools nodig waren om ze te maken. - Er is een nieuwe gadget die lijkt op het MGS Paintball-geweer. Het is een ontzettend grote grijphaak. - Er is een nieuwe superbelangrijke makers-tool genaamd "direct control seats" - Sackbots kunnen worden bestuurd door direct control seats. - In LBP1 gebruikten veel mensen het "hou R1 ingedrukt om gas te geven"-principe voor hun voertuigen. Mark Healy heeft een auto gemaakt van rubberen wielen en een fles, waar hij toen een direct control seat in heeft geplaatst. Hij heeft een interface gemaakt die overeenkomt met die van een PS3 controller en commando's toegevoegd aan de knoppen. - Een voorbeeld werd gegeven door bijvoorbeeld de Sixaxis naar voren te houden om gas te geven en te toeteren met de X-knop. - Je bent niet langer gelimiteerd tot de geluidseffecten van de game. Je kan je eigen geluiden en stemmen opnemen die je kan bevestigen op karakters en objecten. De magische mond uit de originele LBP is weg. - Het controleschema van de Direct control seat is altijd toegankelijk en je kan het ook vastmaken aan slechts het deel van het voertuig dat je wilt besturen. - Er werd een voorbeeld gegeven. Je had in de eerste LBP 8/16-bit remakes, maar je moest daarbij de gameplay mechanismen van LBP gebruiken. Dat hoeft niet meer in LBP2. Een maker kan een direct control seat aanpassen aan hun eigen platformgame en het voltooien met een aangepast controleschema. - Een voorbeeld werd gegeven was Yoshi's Island. Als een speler de perfecte remake van de SNES-game maakt kan deze het sharen met iedereen in de community. - Er is een in-game microchip die functioneert als een rekenmachine en hij lijkt precies op die van de PSN-gebruiker Upsilandre. - Vijanden in het eerste deel konden alleen worden geprogrammeerd d.m.v. super-basic commando's en het leken wel marionetten. - Gebruikers krijgen de mogelijkheid om een eigen vijand genaamd Sackbot te maken, de AI te tweaken en te kleden zoals zij het willen. - Makers kunnen de zwakke plekken van Sackbot kiezen, zoals het feit of deze hoogtevrees heeft, en zelfs zijn gedrag aanpassen. - Media Molecule had een discolevel gemaakt en twee medewerkers maakten beide een eigen Sackbot. Ze bewogen zijn armen en hoofd als in een dansroutine. Alleen de AI werd gekopiërd en toegepast in beide Sackbots. Elke Sackbot kreeg een totaal andere look. - Er is nu ook de mogelijkheid om filmpjes te bewerken. - Elke LBP2 speler krijgt zijn eigen profiel op LBP.me. Het zal de activiteit van de speler tonen maar ook previews van hun gemaakte levels. - De user content krijgt een soort streepjescode, deze kan je uitprinten, op advertenties of businesscards plakken. En zonder een menu kan je deze ten alle tijden laden, door de code voor de PlayStation Eye te houden als de PS3 en LBP2 aan staan. - Als je niet bij je PS3 in de buurt bent kan je een foto nemen met je smartphone om een online preview van het level te zien en deze foto ook ter plekke aan je level toe te voegen (je kan op je PS3 de plaats ervan bepalen). - Voor de mensen die meer levels maken, is er ook goed nieuws. Je krijgt de mogelijkheid om levels aaneen te schakelen, zodat spelers in het ene na het andere level belanden. - Sackbots kunnen op psychisch gebied drastisch worden verhoogd of juist verlaagd. - Media Molecule zegt expliciet dat er nog meer gadgets aan zitten te komen. LBP2 wordt een game van ongekend formaat. Dit lijkt de eerste game te worden waarmee je echt zelf een (kleine) game kunt maken en dingen als de AI tot in de puntjes aan kunt passen. Er lijkt niets te zijn want je niet kunt doen in LBP2. Ook wist het magazine te melden dat LBP2 nog dit jaar in de winkels moet komen te liggen. Laten we hopen dat die datum wordt gehaald. Tweet | |
Categorie: LittleBigPlanet 2 | 618 keer bekeken | Geplaatst door Edbn |
0 reacties | |