18:17:57 Damnation |
Hamilton Rourke is een cowboy die wel van een stevig avontuurtje houdt. Met zijn twee kameraden, waaronder een grote kerel en een sexy dame, gaat hij op pad. Tijdens de Amerikaanse burgeroorlog is het namelijk aan hen de opdracht om de vrijheid van het Amerikaanse volk te beschermen. Het leuke hiervan is dat dit op brute wijze gebeurt. ‘Hoe meer doden, hoe beter’.
De game was eerder al uitgesteld om enkele fouten, zoals de matige A.I en de slechte animaties. Maar eerlijk gezegd niet willen weten hoe slecht deze aspecten voorheen waren, want zelfs na het uitstellen zijn deze van een (erg) laag niveau. Ik vraag me dan ook echt af wat ontwikkelaar Blue Omega de afgelopen maanden heeft gedaan. Goedkoop In deze game is het belangrijk om gemakkelijk van platform naar platform te springen. Dit was werkte voor de uitstel nog niet goed, doordat Hamilton’s sprong vaak net niet ver genoeg was om het volgende platform te bereiken. Dat is nu wel verbeterd, al zien de animaties er hierbij niet uit. Het komt vaak voor dat het lijkt dat Hamilton zijn sprong net niet lijkt te halen, maar op het laatste moment krijgt hij door onverklaarbare redenen een soort van extra ‘duw’ in zijn rug, waardoor hij de sprong toch haalt. Hierdoor zien sprongen er vaak niet uit, terwijl deze toch een groot deel van de game betreffen. Om voor diversiteit te zorgen is er een level, waarin het zaak is om met een motor het volgende punt te bereiken. Dit stuk zorgt voor de nodige afwisseling, maar je raadt ’t al; ook hier zijn de animaties gewoon zeer slecht. De motor lijkt vaak over de ruwe wegen te ‘glijden’ in plaats van met moeite vooruit te komen. Het is vaak niet om aan te zien, waardoor het allemaal heel goedkoop aanvoelt. Erg jammer. Goedkoper Dan kunnen de meesten in principe nog leven met slechte animaties, als de rest van de game maar wel goed is. Helaas is dit niet het geval, want naast de tenenkrommende animaties is de AI van je teammates en je vijanden ook erg slecht. Zo gebeurt het wel eens dat je vijanden dwars door hun hart schiet, maar zij dit schot blijkbaar niet voelen, want ze blijven gewoon staan alsof er niks aan de hand is. Het kan daarnaast zelfs een paar keer voorkomen dat je op nog geen vijf meter van de vijand loopt en hem in zijn ogen aankeek, en dan nog merkt hij je niet op. Dan beschikt Hamilton Rourke over de zogeheten Spirit Vision, maar dit maakt het spel alleen maar nog minder uitdagend, want met deze mode kan je elke vijand zien, ongeacht hij zich achter een muur bevindt. Je hebt spellen waarin er momenten voorkomen dat je soms moet lachen om de onkunde van de makers, dit is precies zo’n spel. Goedkoopst Over lachwekkend gesproken, het geluid van de doodgaande vijanden zal ook voor veel gelach zorgen. Dit geluid is te vergelijken met die van stervende personages van games uit het begin van de jaren 90. Inderdaad, zó slecht. Daarnaast klinkt de voice acting van de personages ook al niet erg overtuigend, maar hier valt dan nog mee te leven. Gelukkig Hetgeen dat wel leuk om te doen is, is om door de grootse en weidse omgevingen te klauteren. Je zal je hierbij net Spider-Man voelen, alleen dan een stuk gevaarlijker door zijn wapens. Helaas gaat dit springen en klauteren niet altijd even soepel, doordat onze Hamilton sommige acties correct weigert uit te voeren, maar hier kan wel even snel aan getweaked worden. Daarnaast helpen je teammates goed mee en blijven ze niet achterin een hoekje hangen. Het niveau van de AI is erg slecht en de animaties zijn (nog steeds) bedroevend. Damnation komt deze maand al uit, waardoor er twijfel ontstaat of er genoeg tijd is om deze fouten te verbeteren. Het lijkt er dan ook op dat Damnation de middelmaat niet zal ontstijgen. Als Blue Omega verstandig is, stellen ze de game nog een poosje uit, want potentie heeft deze game zeker, maar de uitwerking is op bepaalde punten ondermaats. |
Views: 484 | Added by: Edbn |
Total comments: 2 | |||||||
|