Main » 2009 » Januari » 15 » AI Uncharted 2: Among Thieves soms slimmer dan de speler
15:49:05
AI Uncharted 2: Among Thieves soms slimmer dan de speler
Bruce Straley, Game Director bij Naughty Dog, heeft wat details uit de doeken gedaan omtrent de AI van Uncharted 2: Among Thieves. De AI zou een veel grotere uitdaging moeten vormen en op sommige fronten zelfs slimmer zijn dan de speler.

Daar waar het spel grotendeels om het stealth-element draait, heeft Naughty Dog levensechte vijanden weten te creëren. De vijanden hebben twee nieuwe gedragscodes toegewezen gekregen, namelijk 'investigate' en 'hunt'.

Bij 'investigate' hebben de vijandelijke karakters hetzelfde zicht als echte mensen. Als je in dit zicht komt zullen ze reageren. Afhankelijk van hoelang je je in hun zicht bevindt zullen ze acties ondernemen. Hebben ze je maar heel even gezien dan zullen ze misschien denken dat het een vergissing was, ze zullen dan enkel even in de richting waar je je bevond kijken maar meer niet. Echter als je je te lang in zicht bent dan zullen ze naar de plek toelopen om te controleren.

Als vijanden zeker weten dat ze je gezien hebben zullen ze de gedragscode 'hunt' aannemen. Ze zullen dan verschillende conclusies trekken over waar je je kunt bevinden, afgaande op waar ze je voor het laatst gezien hebben. Ook zullen ze in staat zijn te klimmen en te springen, dus ook als je de hoogte in vlucht is dit geen garantie voor veiligheid.

Binnenkort zullen meer details volgen, aldus Straley. Uncharted 2: Among Thieves staat gepland voor een release dit najaar.

 
435 keer bekeken | Geplaatst door Edbn
0 reacties
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]

Inloggen

@ArmyofRefleX